כמעט כל אדם המרכיב משקפיים באופן קבוע, חושב לעצמו לפחות פעם אחת במהלך החיים את האופציה של ניתוח לייזר בעיניים. האופציה הזו נהייתה יותר ויותר פופולארית עם השנים, ועם התקדמות הטכנולוגיה, הפרוצדורה נעשתה גם פשוטה יותר. ניתוחי לייזר בעיניים הינם פתרון אולטימטיבי למי שנמאס לו מהצורך להרכיב משקפיים בכל שעות הערות שלו ביום, אך ישנן תופעות לוואי שכדאי לדעת עליהן לפני שפונים לפרוצדורה זו, כמו יובש בעיניים לאחר ניתוחי לייזר.

 

למה יש יובש בעיניים לאחר ניתוח לייזר?

קודם כל נציין, שתופעת לוואי זו היא ידועה, מוכרת ונפוצה מאוד, אז אין מה לדאוג. הסיבה שמתפתח יובש בעיניים לאחר הניתוח נגזרת ממהלך הניתוח. בניתוח עצמו, על מנת להפחית את המרשם של המטופל, מה שהמנתח עושה בעצם זה שיוף של מרכז הקרנית, כך שהיא הופכת לשטוחה במרכזה ומשנה את קמירותה. מהלך זה בניתוח גורם לתחושה מופחתת בעצבים של שק הדמעות שמייצר את הרטיבות הרגילה בעיניים שלנו (ואת הדמעות שאנחנו בוכים איתן) וכיוון שהתחושה העצבית מופחתת, כמות המצמוצים הרגילה פוחתת יחד איתה. למה זה גורם ליובש? הסיבה פשוטה מאוד – כאשר אנו ממצמצים, בזמן המאוד קצר הזה הגוף מספיק לעבור תהליך ייצור וניקוז דמעות וככל שממצמצים פחות ופחות, כך מצטמצמות הדמעות ונוצר יובש.

 

תהליך ההחלמה מיובש בעיניים לאחר הניתוח

ברוב המוחלט של המקרים, תוך חצי שנה בערך הקרנית מתאוששת מהניתוח וכך חוזר התחושה של שק הדמעות והעיניים חוזרות לייצר דמעות באופן תכוף ולהרטיב את העיניים בהפרשה סדירה ותקינה. במהלך חצי השנה הזו, במידה ואתם סובלים מתופעת הלוואי, מומלץ מאוד לגשת לרופא המטפל ולבקש ממנו טיפות הרטבה שיחליפו את התהליך הטבעי שהופסק זמנית בגוף בגלל הניתוח. פעולה זו תקל על הקושי שתחוו לאחר הניתוח, במידה ותסבלו מתופעת לוואי זו. בנוסף, מומלץ והכרחי ביותר להיות במעקב של הרופא המטפל במהלך תקופה זו על מנת לראות שהקרנית אכן מתאוששת ושהניתוח אכן הצליח.

 

פתרונות ליובש בעיניים לאחר ניתוח לייזר

כיום הטכנולוגיה מתקדמת מספיק כדי שיהיה פתרון כמעט לכל דבר. לתופעת הלוואי של יובש בעיניים לאחר ניתוח לייזר הומצא פתרון שהוא עדשות מגע לטיפול ביובש בעיניים. העדשות בעצם מונעות ככל האפשר את החיכוך בין העפעף לקרנית, ומאפשרות לאפיתל הקרנית זמן החלמה מהיר יותר ומיטבי.

על מנת לטפל ביובש בעיניים לאחר ניתוח לייזר, יש לפנות לאופטומטריסט/ית מוסמכים המומחים בהתאמת עדשות מסוג זה. אופטיקה יפעת – אופטומטריסטית בנתניה, מציעה סוגים שונים של עדשות מיוחדות לטיפול ביובש בעיניים לאחר ניתוח לייזר ומומחית בהתאמת פתרונות פשוטים לבעיות ראייה מורכבות.  אופטיקה יפעת תשמח לעמוד לרשותכם בכל בעיה ולטפל בכם במקצועיות ואדיבות. אתם מוזמנים להיכנס לאתר של אופטיקה יפעת בכתובת https://opticaifat.co.il/ לפרטים נוספים או להתקשר למספר הטלפון 052-8212615 . החלמה מהירה!